23 Nisan 2020 Perşembe

3CX v16 detaylı inceleme



Bu yazıda değişik kaynaklardan toparladığımız bilgiler doğrultusunda, 3CX v16'nın yetenekleri hakkında ayrıntılı bir inceleme yapmaya çalışacağız. Yeni sürüm, müşteri hizmetlerinin kalitesinde ve çalışanların üretkenliğinin artışında çeşitli iyileştirmeler sundu. Aynı zamanda, sistemi yöneten sistem mühendisinin işi de oldukça kolaylaştırıldı.


V16'da ortak çalışma olanakları geliştirildi. Artık sistem sadece çalışanlar arasında değil, aynı zamanda müşterilerinizle de iletişim kurmanıza izin veriyor. 3CX'in dahili çağrı merkezine  yeni bir iletişim merkezi arayüzü eklendi. CRM sistemleriyle entegrasyon da geliştirildi, yeni Operatör PBX paneli de dahil olmak üzere hizmet kalitesini izlemek için yeni araçlar eklendi.


3CX IP PBX



Yeni iletişim merkezi 3CX


 Dünya çapında 170.000'den fazla müşteriden geri bildirim toplanarak, sıfırdan çok daha üretken ve daha iyi ölçeklenen yeni bir çağrı merkezi modülü geliştirildi. Önemli yeniliklerden biri, çağrıların operatör niteliklerine göre yönlendirilmesidir. Böyle bir yönlendirme sadece pahalı özel çağrı merkezlerinde bulunur ve 3CX bunu rakiplerinin maliyetinin küçük bir kısmı ile sunar. Bu özellik 3CX Enterprise sürümünde mevcuttur. Çağrılarının yeterliliğe göre yönlendirilmesinin, yeni bir 3CX çağrı merkezinin geliştirilmesinin yalnızca başlangıcı olduğunu unutmayın. Gelecek güncellemelerde yeni özellikleri ortaya çıkmaya devam edecektir.


3CX başlangıç sayfası


Zamanımızda, alıcılar genellikle şirketi aramak istemezler - sitedeki sohbet penceresinden sizinle iletişime geçmeleri daha uygun elir. Müşterilerin isteklerini göz önünde bulundurarak, bir site ziyaretçisinin sohbet yazmasına ve hatta bir tarayıcı aracılığıyla sizi aramasına izin veren yeni bir iletişim merkezi widget'ı oluşturuldu. Sohbeti başlatan operatörler hemen sesli iletişime ve hatta videoya geçiş yapabilirler. Bu uçtan uca iletişim kanalı, alıcının ve çalışanınızın iletişimini kesintiye uğratmadan mükemmel hizmet sunar.

3CX Live chat&talk


  
3CX Live chat&talk3CX Live Chat & Talk, web sitesi için iletişim widget'ı tüm 3CX sürümleriyle (hatta ücretsiz sürüm ile bile!) ücretsiz olarak sunulmaktadır. Widget'ın benzer sohbet hizmetlerine göre avantajı, site ziyaretçisinin sizi normal bir telefondan geri aramak zorunda kalmamasıdır – ziyaretçi sohbete başlar ve hemen ardından sesli görüşmeye devam eder. Operatörleriniz üçüncü taraf hizmetlerin ara yüzünü öğrenmek/kullanmak zorunda kalmaz ve ayrıca sistem yöneticisi de bunlara destek vermek zorunda kalmaz. Buna ek olarak, siteniz için üçüncü taraf iletişim hizmetlerinin aylık ödemesinden de büyük miktarda tasarruf edersiniz.
  

Widget'ı siteye bağlamak için WordPress eklentisini yükleyin ve sitenize bir kod bloğu ekleyin (site Wordpress'te değilse, bu talimatı izleyin). Daha sonra, sohbet penceresinin görünümünü, PBX bağlantısını yapılandırın ve widget'ın hangi sayfalarda görünmesi gerektiğini belirtin. Operatörler 3CX web istemcisi aracılığıyla doğrudan mesajlar alır ve ziyaretçilere yanıt verir.


3CX v16'da sunucu CRM entegrasyonu da geliştirildi. Yeni CRM sistemleri eklendi ve desteklenen CRM için çağrı düzeltme, ek seçenekler ve CRM çeviricileri ortaya çıktı. Bu, telefonu CRM ara yüzüne tam olarak entegre etmenizi sağlar. CRM çeviricileri aracılığıyla yapılan çağrılar için destek yalnızca Salesforce CRM için uygulanır, ancak REST API'sı iyileştikçe CRM' lerin geri kalanı için de etkinleştirilecektir.



Kaliteli hizmet sağlamak için, müşterilerinize nasıl hizmet verildiğini anlamak önemlidir. Bunun için v16'da önemli bir iyileştirme yapıldı - aramalar ve sohbetler için yeni bir Operatör kontrol paneli geliştirildi. Ayrıca, çağrı merkezi raporları iyileştirildi ve çağrı kayıtlarını arşivleme özelliği eklendi. Çağrı merkezi yöneticileri uzun zamandır bu özellikleri bekliyorlardı.


Yeni bir çağrı merkezi operatör paneli, olayların ayrı bir açılır pencerede rahatça izlenmesini sağlar. Zamanla, örneğin KPI operatörlerini değerlendirmek için bir lider tablosu gibi yeni bilgi görüntüleme modları eklenecektir.


Çağrı raporları, tam olarak eski çağrı merkezi mimarisi nedeniyle 3CX'teki en zayıf noktaydı. V16'daki Kuyruk hizmetinin yeni mimarisi, raporların kalitesini önemli ölçüde artırdı. Tabii ki, daha önce birçok yanlışlık ve hata fark edildi. İzleyen güncellemelerde yeni rapor türleri ortaya çıkacaktır.
  

Operatörlerin çağrı kaydı, herhangi bir çağrı merkezinde hem hizmet kalitesini kontrol etmek için hem de bazen kanunun gerekliliklerine göre kullanılır. V16'da bu özellik büyük ölçüde geliştirildi. Kayıt ses dosyasına bir bağlantı da dahil olmak üzere tüm arama kaydı verileri artık veri tabanında saklanmaktadır. Buna ek olarak, sistem her girişin ilk dakikasını tanır (Google hizmetlerini kullanarak metne dönüşür) - artık istediğiniz konuşmayı anahtar kelimeyle hızlı bir şekilde bulabilirsiniz. Yukarıda belirtildiği gibi, arama kayıtları harici NAS depolama biriminde veya Google diskinde arşivlenebilir. Ciddi sayıda kayıt artık büyük bir yerel disk gerektirmemektedir. Bu sadece ucuz VPS hosting kullanımına izin vermekle kalmaz, aynı zamanda 3CX sunucusunun yedeklenmesini ve kurtarılmasını da önemli ölçüde hızlandırır.


UC ve işbirliği (collaboration)


V16'da yeni “çalışan işbirliği teknolojileri” ortaya çıktı - Office 365 ile tam entegrasyon, yerleşik web yazılım telefonu (softphone) ve giden çağrılar için CRM entegrasyonu. Ayrıca web istemcisi ara yüzü geliştirildi, kurumsal sohbet ve video konferans yetenekleri geliştirildi.
  
3CX Office365 entegrasyonu


Yeni sistem, Microsoft Office API'sinin en son sürümünü kullanmaktadır ve uygun fiyatlı Business Essentials'dan itibaren tüm Office 365 aboneliklerini desteklemektedir. Office 365 kullanıcıları 3CX ile senkronize edilir - Office 365'de kullanıcı ekleme veya silme, PBX'te karşılık gelen uzantı numaralarını oluşturur ve siler. Office kişi eşitlemesi de çalışır. Takvim senkronizasyonu, Outlook takvimindeki durumunuza bağlı olarak 3CX dahili numarasının durumunu otomatik olarak ayarlamanızı sağlar.

3CX WebRTC telefonu - tarayıcı telefonu


WebRTC tarayıcı yazılım telefonu artık beta sürecini tamamladı. 3CX kullanıcısı, işletim sisteminden bağımsız olarak ve herhangi bir yerel uygulama yüklemeden doğrudan tarayıcıdan arama yapabilir. Bu arada, Sennheiser kulaklıklarla entegre olur - çağrı cevap düğmesini destekler.
  

V16'da sohbet işlevselliği önemli ölçüde geliştirildi. Mobil kurumsal sohbet WhatsApp gibi önde gelen uygulamalara yaklaşıyor. 3CX Chat benzer işlevselliğe sahiptir ve aynı şekilde çalışır - kullanıcılar kendilerini yabancı hissetmeyecektir. Dosya, resim ve emoji gönderiyor. Yakın gelecekte, kullanıcılar arasında mesaj iletme ve sohbet arşivleme özelliği gelecektir. Çağrı merkezi yöneticileri için önemli bir özellik olan sohbet raporları da sunulacak.

3CX Webclient BLF

3CX Windows istemcisinde bulunan ve web istemcisinde eksik olan işlev, BLF göstergelerini doğrudan kullanıcı tarafından ayarlamaktır. Bu sayede çalışanlar, bir sistem yöneticisinin desteği olmadan BLF göstergelerini kendi başlarına ayarlayabilirler. Şimdi, V16’da BLF ayarı web istemcisinde çalışıyor. Ayrıca pop-up arama kartında abone hakkında ek bilgiler eklendi. Kısacası, web yazılım telefonu, IP telefonu ve Android ve iOS uygulamaları arasında geçiş yapmak artık çok daha kolay.


3CX Web Toplantısı WebMeeting

3CX WebRTC Web konferansHala Webex veya Zoom web konferansına para harcıyorsanız, 3CX'e geçme zamanı! MCU WebMeeting Amazon altyapısına taşındı. Bu, yüksek güvenilirlik sağlamayı, trafik iletimini optimize etmeyi ve çok sayıda katılımcıyla mükemmel video ve ses kalitesi sağlamayı mümkün kıldı. Ayrıca, ekranınızın gösteriminde tarayıcı için uzantıların yüklenmesini gerektirmediğini de unutmayın. Ve yeni bir özellik - artık katılımcılar sıradan telefonlardan WebRTC web konferansı arayabilir ve bir PC ve tarayıcı kullanmadan sesle katılabilirler.


Yöneticiler için yeni özellikler


Tabi ki, sistem yöneticileri unutulmadı. Güvenlik ve performans önemli ölçüde geliştirildi. O kadar ki artık Raspberry Pi üzerinde çalıştırmak mümkün! 


3CX Raspberry and Minipc platformları


Küçük şirketlerin bulutta değil, yerel olarak 50 $ 'a mal olan standart bir Raspberry Pi 3B + cihazına PBX yerleştirmeleri daha karlı olacaktır. Bunu başarmak için işlemci ve bellek gereksinimleri önemli ölçüde azaltıldı ve en iddiasız ARM cihazı Raspberry ve en ucuz VPS sunucularında v16'nın çalışması sağlandı.


V16'nın bir başka ilginç özelliği ise, tüm PBX'lerinizi tek bir arayüzden yönetmenizi sağlayan yeni hizmet olan 3CX Instance Manager’dir. 3CX Instance Manager, kurulu tüm PBX bulut sunucularını merkezi olarak yönetmenizi sağlar. Bu, entegratörler için harika bir çözüm sunar. Güncellemeleri aynı anda tüm sistemlere yükleyebilir, hizmetlerin durumunu izleyebilir, yetersiz disk alanı gibi hataları izleyebilirsiniz. Gelecek güncellemelerle SIP trunk’lar, 3CX SBC servisi üzerinden bağlı cihazlar, güvenlik olayları izlenebilecek ve VoIP trafiğinin uzaktan kalite testi mümkün olacaktır.

3CX Instance Manager



3CX sürekli kurumsal iletişim güvenliği teknolojileri üzerinde çalışıyor. 3CX v16 ilginç bir koruma özelliği ekledi - dünyadaki tüm kurulu 3CX sistemlerinden toplanan şüpheli IP adreslerinin küresel bir listesi. Bu liste daha sonra kontrol edilir (stabil olarak engellenen IP adresleri ayrılır) ve sisteminiz de dahil olmak üzere tüm 3CX sunucularına geri aktarılır. Böylece bilgisayar korsanlarına karşı etkili bulut koruması uygulanır. Tabi ki, tüm açık kaynak bileşenlerini 3CX en son sürümlere güncelledi. Eski bileşenlerin eski sürümleriyle (veritabanı, web sunucusu, vb.) kullanımının sisteminize sızılması riskini önemli ölçüde artırdığını lütfen unutmayın. Bu arada, artık 3CX ara yüzüne erişimi IP adresleriyle kısıtlayabilirsiniz.


Yöneticiler için diğer özelliklerin yanı sıra, iletişim kalitesi sorunlarını bulmaya yardımcı olan RTCP istatistiklerini gözlemliyoruz. Dahili bir numarayı kopyalama - yeni bir dahili şimdi sadece temel parametreleri değiştirerek mevcut bir numaranın kopyası olarak oluşturulabilir. Tüm 3CX ara yüzü tek tıklamayla düzenlemeye çevrildi ve şimdi sadece sürükleyip bırakarak BLF göstergelerinin sırasını değiştirebilirsiniz.


Lisanslar ve fiyatlar


Zaten oldukça uygun fiyatlara rağmen, aşağı doğru revize edildi. Revizyon 3CX Standard  % 40 düştü (ve ücretsiz sürüm aynı anda 8 aramaya genişletildi). Farklı sürümlerde bulunan özellikler kümesi biraz değişti. Ayrıca, belirli bir kuruluş için en uygun PBX kapasitesini seçmenizi sağlayacak ara lisans boyutları da eklendi.
  

Ek lisans boyutları, müşterinin daha uygun bir ara ürün olmadığı için daha büyük bir lisans satın almaması avantajını sağlayacaktır. Orta boy lisansların yalnızca yıllık olarak sunulduğunu unutmayın. Ayrıca, bu tür lisanslar herhangi bir zamanda sözde para cezası olmadan genişletilebilir - sadece kapasite arasındaki gerçek fark ödenir.
  

3CX Standard sürümü artık Çağrı Kuyrukları, raporlar ve çağrı kaydına ihtiyaç duymayan küçük şirketler için daha uygundur. Bu tür şirketler bir PBX için en az ödemeyi yapacaklardır; ayrıca Standart 8 eşzamanlı sürüm artık sonsuza kadar ücretsiz. Ticari anahtarlı şu an kurulu PBX Standard sürümlerinin 16 sürümüne yükseltilirken otomatik olarak Pro'ya aktarılacağını lütfen unutmayın. Bu geçişi istemiyorsanız, v16 sürümüne yükseltmekten kaçının.


Pro sürümü özellikleri aynı kalır. Küçük ve orta lisanslar için fiyat % 20 düşürüldü! Önemli bir gelişme, şimdi 3CX web sitesinden yeni bir lisans (anahtar) aldığınızda, ilk 40 gün boyunca Pro sürümü olarak çalışacaktır. Lisansın kapasitesini de kendiniz belirlersiniz! Bu, müşteri ve iş ortağının PBX'in tüm özelliklerini tam olarak test etmesini sağlar. Standart ile karşılaştırıldığında Pro'nun Çağrı Kuyrukları, raporlar, çağrı kaydı, Office 365 ve diğer CRM sistemleriyle entegrasyon eklediğini hatırlayın.


Enterprise sürümde, şirketlerin tercih ettikleri özellikler eklenmeye devam ediliyor. Örneğin, bir çalışanın konuşma kaydını devre dışı bırakmasını önlemek için bir seçenek eklendi. Bir sonraki uzun zamandır talep edilen özellik Operatör tecrübesine göre çağrı yönlendirmedir. Size yalnızca 3CX Enterprise'ın yerleşik failover cluster desteklediğini hatırlatırız.



3CX toplam sahip olma maliyeti hakkında konuşursak, - yıllık abonelik artık kalıcı lisans+yıllık güncelleme aboneliğinden daha avantajlıdır. Lütfen dikkat - 4 ve 8 eşzamanlı arama lisansları artık yalnızca yıllık olarak sunulmaktadır.


Bir kez daha hatırlatmak isteriz ki güncellemelere abonelik (yalnızca kalıcı lisanslar için geçerlidir) paraya değer! SSL sertifikalarının basit bir şekilde satın alınması ve güvenilir bir DNS hizmeti bile bir aboneliği yenilemekten daha pahalı ve daha zor olacaktır. Ek olarak, abonelik en son güvenlik güncellemelerinin, IP telefonlar için yeni ürün yazılımının, 3CX WebMeeting web konferansı hizmetinin ve akıllı telefonlar için uygulama kullanma hakkının (başka bir deyişle, güncellenmiş mobil uygulamaların eski PBX sunucusuyla çalışmayı durdurabilir) yüklemesini sağlar.


V16 Güncelleme 1 ile, ses uygulamaları 3CX Call Flow Designer (CFD) için güncellenmiş bir geliştirme ortamı içerecek ve C #'da komut dosyaları oluşturacak. Buna ek olarak, REST istekleri aracılığıyla iletişim bilgilerini almak için sohbet geliştirmeleri ve SQL veritabanı desteği olacaktır.


v16 Güncelleme 2, 3CX yönetim konsolundan (bir SBC ile 100 telefona kadar) uzak cihazların (IP telefonlar) merkezi olarak izlenmesini sağlayan güncellenmiş bir 3CX SBC içerecektir. VoIP operatörlerinin basitleştirilmiş yapılandırması için bazı DNS teknolojilerini de destekleyecektir.


İzleyen güncellemelere eklenmesi planlanan özellikler: basitleştirilmiş bir failover cluster yapılandırması (Enterprise sürümde), sunucu arabiriminde DID sayı blokları girme, giden aramayı otomatikleştirmek için yeni bir REST API ve çağrı merkezi operatörleri için yeni bir KPI kontrol paneli (Liderlik Tablosu).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder