Bu yazıda değişik kaynaklardan toparladığımız bilgiler doğrultusunda, 3CX v16'nın yetenekleri hakkında ayrıntılı bir inceleme yapmaya
çalışacağız. Yeni sürüm, müşteri hizmetlerinin kalitesinde ve çalışanların
üretkenliğinin artışında çeşitli iyileştirmeler sundu. Aynı zamanda, sistemi yöneten
sistem mühendisinin işi de oldukça kolaylaştırıldı.
V16'da ortak çalışma olanakları geliştirildi.
Artık sistem sadece çalışanlar arasında değil, aynı zamanda müşterilerinizle de
iletişim kurmanıza izin veriyor. 3CX'in dahili çağrı merkezine yeni bir iletişim merkezi arayüzü eklendi. CRM
sistemleriyle entegrasyon da geliştirildi, yeni Operatör PBX paneli de dahil
olmak üzere hizmet kalitesini izlemek için yeni araçlar eklendi.
Yeni iletişim merkezi 3CX
Zamanımızda, alıcılar genellikle şirketi aramak istemezler - sitedeki
sohbet penceresinden sizinle iletişime geçmeleri daha uygun elir. Müşterilerin
isteklerini göz önünde bulundurarak, bir site ziyaretçisinin sohbet yazmasına
ve hatta bir tarayıcı aracılığıyla sizi aramasına izin veren yeni bir iletişim
merkezi widget'ı oluşturuldu. Sohbeti başlatan operatörler hemen sesli
iletişime ve hatta videoya geçiş yapabilirler. Bu uçtan uca iletişim kanalı,
alıcının ve çalışanınızın iletişimini kesintiye uğratmadan mükemmel hizmet
sunar.
3CX Live Chat & Talk, web sitesi için iletişim widget'ı tüm 3CX
sürümleriyle (hatta ücretsiz sürüm ile bile!) ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Widget'ın benzer sohbet hizmetlerine göre avantajı, site ziyaretçisinin sizi
normal bir telefondan geri aramak zorunda kalmamasıdır – ziyaretçi sohbete
başlar ve hemen ardından sesli görüşmeye devam eder. Operatörleriniz üçüncü
taraf hizmetlerin ara yüzünü öğrenmek/kullanmak zorunda kalmaz ve ayrıca sistem
yöneticisi de bunlara destek vermek zorunda kalmaz. Buna ek olarak, siteniz
için üçüncü taraf iletişim hizmetlerinin aylık ödemesinden de büyük miktarda
tasarruf edersiniz.
Widget'ı siteye bağlamak için WordPress eklentisini yükleyin ve
sitenize bir kod bloğu ekleyin (site Wordpress'te değilse, bu talimatı izleyin).
Daha sonra, sohbet penceresinin görünümünü, PBX bağlantısını yapılandırın ve
widget'ın hangi sayfalarda görünmesi gerektiğini belirtin. Operatörler 3CX web
istemcisi aracılığıyla doğrudan mesajlar alır ve ziyaretçilere yanıt verir.
3CX v16'da sunucu CRM entegrasyonu da geliştirildi. Yeni CRM sistemleri
eklendi ve desteklenen CRM için çağrı düzeltme, ek seçenekler ve CRM çeviricileri
ortaya çıktı. Bu, telefonu CRM ara yüzüne tam olarak entegre etmenizi sağlar.
CRM çeviricileri aracılığıyla yapılan çağrılar için destek yalnızca Salesforce
CRM için uygulanır, ancak REST API'sı iyileştikçe CRM' lerin geri kalanı için
de etkinleştirilecektir.
Kaliteli hizmet sağlamak için, müşterilerinize nasıl hizmet verildiğini
anlamak önemlidir. Bunun için v16'da önemli bir iyileştirme yapıldı - aramalar
ve sohbetler için yeni bir Operatör kontrol paneli geliştirildi. Ayrıca, çağrı
merkezi raporları iyileştirildi ve çağrı kayıtlarını arşivleme özelliği
eklendi. Çağrı merkezi yöneticileri uzun zamandır bu özellikleri bekliyorlardı.
Yeni bir çağrı merkezi operatör paneli, olayların ayrı bir açılır
pencerede rahatça izlenmesini sağlar. Zamanla, örneğin KPI operatörlerini
değerlendirmek için bir lider tablosu gibi yeni bilgi görüntüleme modları eklenecektir.
Çağrı raporları, tam olarak eski çağrı merkezi mimarisi nedeniyle
3CX'teki en zayıf noktaydı. V16'daki Kuyruk hizmetinin yeni mimarisi,
raporların kalitesini önemli ölçüde artırdı. Tabii ki, daha önce birçok
yanlışlık ve hata fark edildi. İzleyen güncellemelerde yeni rapor türleri ortaya
çıkacaktır.
Operatörlerin çağrı kaydı, herhangi bir çağrı merkezinde hem hizmet
kalitesini kontrol etmek için hem de bazen kanunun gerekliliklerine göre
kullanılır. V16'da bu özellik büyük ölçüde geliştirildi. Kayıt ses dosyasına
bir bağlantı da dahil olmak üzere tüm arama kaydı verileri artık veri tabanında
saklanmaktadır. Buna ek olarak, sistem her girişin ilk dakikasını tanır (Google
hizmetlerini kullanarak metne dönüşür) - artık istediğiniz konuşmayı anahtar
kelimeyle hızlı bir şekilde bulabilirsiniz. Yukarıda belirtildiği gibi, arama
kayıtları harici NAS depolama biriminde veya Google diskinde arşivlenebilir. Ciddi
sayıda kayıt artık büyük bir yerel disk gerektirmemektedir. Bu sadece ucuz VPS
hosting kullanımına izin vermekle kalmaz, aynı zamanda 3CX sunucusunun
yedeklenmesini ve kurtarılmasını da önemli ölçüde hızlandırır.
UC ve işbirliği (collaboration)
V16'da yeni “çalışan işbirliği teknolojileri” ortaya çıktı - Office 365
ile tam entegrasyon, yerleşik web yazılım telefonu (softphone) ve giden
çağrılar için CRM entegrasyonu. Ayrıca web istemcisi ara yüzü geliştirildi,
kurumsal sohbet ve video konferans yetenekleri geliştirildi.
Yeni sistem, Microsoft Office API'sinin en son sürümünü kullanmaktadır
ve uygun fiyatlı Business Essentials'dan itibaren tüm Office 365 aboneliklerini
desteklemektedir. Office 365 kullanıcıları 3CX ile senkronize edilir - Office
365'de kullanıcı ekleme veya silme, PBX'te karşılık gelen uzantı numaralarını
oluşturur ve siler. Office kişi eşitlemesi de çalışır. Takvim senkronizasyonu,
Outlook takvimindeki durumunuza bağlı olarak 3CX dahili numarasının durumunu
otomatik olarak ayarlamanızı sağlar.
WebRTC tarayıcı yazılım telefonu artık beta sürecini tamamladı. 3CX
kullanıcısı, işletim sisteminden bağımsız olarak ve herhangi bir yerel uygulama
yüklemeden doğrudan tarayıcıdan arama yapabilir. Bu arada, Sennheiser
kulaklıklarla entegre olur - çağrı cevap düğmesini destekler.
V16'da sohbet işlevselliği önemli ölçüde geliştirildi. Mobil kurumsal
sohbet WhatsApp gibi önde gelen uygulamalara yaklaşıyor. 3CX Chat benzer
işlevselliğe sahiptir ve aynı şekilde çalışır - kullanıcılar kendilerini
yabancı hissetmeyecektir. Dosya, resim ve emoji gönderiyor. Yakın gelecekte,
kullanıcılar arasında mesaj iletme ve sohbet arşivleme özelliği gelecektir. Çağrı
merkezi yöneticileri için önemli bir özellik olan sohbet raporları da sunulacak.
3CX Windows istemcisinde bulunan ve web istemcisinde eksik olan işlev,
BLF göstergelerini doğrudan kullanıcı tarafından ayarlamaktır. Bu sayede
çalışanlar, bir sistem yöneticisinin desteği olmadan BLF göstergelerini kendi
başlarına ayarlayabilirler. Şimdi, V16’da BLF ayarı web istemcisinde çalışıyor.
Ayrıca pop-up arama kartında abone hakkında ek bilgiler eklendi. Kısacası, web
yazılım telefonu, IP telefonu ve Android ve iOS uygulamaları arasında geçiş
yapmak artık çok daha kolay.
3CX Web Toplantısı WebMeeting
Hala Webex veya Zoom web konferansına para harcıyorsanız, 3CX'e geçme
zamanı! MCU WebMeeting Amazon altyapısına taşındı. Bu, yüksek güvenilirlik
sağlamayı, trafik iletimini optimize etmeyi ve çok sayıda katılımcıyla mükemmel
video ve ses kalitesi sağlamayı mümkün kıldı. Ayrıca, ekranınızın gösteriminde
tarayıcı için uzantıların yüklenmesini gerektirmediğini de unutmayın. Ve yeni
bir özellik - artık katılımcılar sıradan telefonlardan WebRTC web konferansı
arayabilir ve bir PC ve tarayıcı kullanmadan sesle katılabilirler.
Yöneticiler için yeni özellikler
Tabi ki, sistem yöneticileri unutulmadı. Güvenlik ve performans önemli
ölçüde geliştirildi. O kadar ki artık Raspberry Pi üzerinde çalıştırmak mümkün!
Küçük şirketlerin bulutta değil, yerel olarak 50 $ 'a mal olan standart
bir Raspberry Pi 3B + cihazına PBX yerleştirmeleri daha karlı olacaktır. Bunu
başarmak için işlemci ve bellek gereksinimleri önemli ölçüde azaltıldı ve en
iddiasız ARM cihazı Raspberry ve en ucuz VPS sunucularında v16'nın çalışması
sağlandı.
V16'nın bir başka ilginç özelliği ise, tüm PBX'lerinizi tek bir arayüzden yönetmenizi sağlayan yeni hizmet olan 3CX Instance Manager’dir. 3CX Instance Manager, kurulu tüm PBX bulut sunucularını merkezi olarak
yönetmenizi sağlar. Bu, entegratörler için harika bir çözüm sunar.
Güncellemeleri aynı anda tüm sistemlere yükleyebilir, hizmetlerin durumunu
izleyebilir, yetersiz disk alanı gibi hataları izleyebilirsiniz. Gelecek
güncellemelerle SIP trunk’lar, 3CX SBC servisi üzerinden bağlı cihazlar,
güvenlik olayları izlenebilecek ve VoIP trafiğinin uzaktan kalite testi mümkün
olacaktır.
3CX sürekli kurumsal iletişim güvenliği teknolojileri üzerinde
çalışıyor. 3CX v16 ilginç bir koruma özelliği ekledi - dünyadaki tüm kurulu 3CX
sistemlerinden toplanan şüpheli IP adreslerinin küresel bir listesi. Bu liste
daha sonra kontrol edilir (stabil olarak engellenen IP adresleri ayrılır) ve
sisteminiz de dahil olmak üzere tüm 3CX sunucularına geri aktarılır. Böylece
bilgisayar korsanlarına karşı etkili bulut koruması uygulanır. Tabi ki, tüm
açık kaynak bileşenlerini 3CX en son sürümlere güncelledi. Eski bileşenlerin
eski sürümleriyle (veritabanı, web sunucusu, vb.) kullanımının sisteminize
sızılması riskini önemli ölçüde artırdığını lütfen unutmayın. Bu arada, artık
3CX ara yüzüne erişimi IP adresleriyle kısıtlayabilirsiniz.
Yöneticiler için diğer özelliklerin yanı sıra, iletişim kalitesi
sorunlarını bulmaya yardımcı olan RTCP istatistiklerini gözlemliyoruz. Dahili
bir numarayı kopyalama - yeni bir dahili şimdi sadece temel parametreleri değiştirerek mevcut
bir numaranın kopyası olarak oluşturulabilir. Tüm 3CX ara yüzü tek tıklamayla
düzenlemeye çevrildi ve şimdi sadece sürükleyip bırakarak BLF göstergelerinin
sırasını değiştirebilirsiniz.
Lisanslar ve fiyatlar
Zaten oldukça uygun fiyatlara rağmen, aşağı doğru revize edildi.
Revizyon 3CX Standard % 40 düştü (ve
ücretsiz sürüm aynı anda 8 aramaya genişletildi). Farklı sürümlerde bulunan
özellikler kümesi biraz değişti. Ayrıca, belirli bir kuruluş için en uygun PBX
kapasitesini seçmenizi sağlayacak ara lisans boyutları da eklendi.
Ek lisans boyutları, müşterinin daha uygun bir ara ürün olmadığı için
daha büyük bir lisans satın almaması avantajını sağlayacaktır. Orta boy
lisansların yalnızca yıllık olarak sunulduğunu unutmayın. Ayrıca, bu tür
lisanslar herhangi bir zamanda sözde para cezası olmadan genişletilebilir -
sadece kapasite arasındaki gerçek fark ödenir.
3CX Standard sürümü artık Çağrı Kuyrukları, raporlar ve çağrı
kaydına ihtiyaç duymayan küçük şirketler için daha uygundur. Bu tür şirketler bir
PBX için en az ödemeyi yapacaklardır; ayrıca Standart 8 eşzamanlı sürüm artık
sonsuza kadar ücretsiz. Ticari anahtarlı şu an kurulu PBX Standard sürümlerinin
16 sürümüne yükseltilirken otomatik olarak Pro'ya aktarılacağını lütfen
unutmayın. Bu geçişi istemiyorsanız, v16 sürümüne yükseltmekten kaçının.
Pro sürümü özellikleri aynı kalır. Küçük ve orta lisanslar için fiyat %
20 düşürüldü! Önemli bir gelişme, şimdi 3CX web sitesinden yeni bir lisans
(anahtar) aldığınızda, ilk 40 gün boyunca Pro sürümü olarak çalışacaktır.
Lisansın kapasitesini de kendiniz belirlersiniz! Bu, müşteri ve iş ortağının
PBX'in tüm özelliklerini tam olarak test etmesini sağlar. Standart ile
karşılaştırıldığında Pro'nun Çağrı Kuyrukları, raporlar, çağrı kaydı, Office
365 ve diğer CRM sistemleriyle entegrasyon eklediğini hatırlayın.
Enterprise sürümde, şirketlerin tercih ettikleri özellikler eklenmeye devam
ediliyor. Örneğin, bir çalışanın konuşma kaydını devre dışı bırakmasını önlemek
için bir seçenek eklendi. Bir sonraki uzun zamandır talep edilen özellik Operatör
tecrübesine göre çağrı yönlendirmedir. Size yalnızca 3CX Enterprise'ın yerleşik
failover cluster desteklediğini hatırlatırız.
3CX toplam sahip olma maliyeti hakkında konuşursak, - yıllık abonelik
artık kalıcı lisans+yıllık güncelleme aboneliğinden daha avantajlıdır. Lütfen
dikkat - 4 ve 8 eşzamanlı arama lisansları artık yalnızca yıllık olarak
sunulmaktadır.
Bir kez daha hatırlatmak isteriz ki güncellemelere abonelik (yalnızca
kalıcı lisanslar için geçerlidir) paraya değer! SSL sertifikalarının basit bir
şekilde satın alınması ve güvenilir bir DNS hizmeti bile bir aboneliği
yenilemekten daha pahalı ve daha zor olacaktır. Ek olarak, abonelik en son
güvenlik güncellemelerinin, IP telefonlar için yeni ürün yazılımının, 3CX
WebMeeting web konferansı hizmetinin ve akıllı telefonlar için uygulama
kullanma hakkının (başka bir deyişle, güncellenmiş mobil uygulamaların eski PBX
sunucusuyla çalışmayı durdurabilir) yüklemesini sağlar.
V16 Güncelleme 1 ile, ses uygulamaları 3CX Call Flow Designer (CFD) için
güncellenmiş bir geliştirme ortamı içerecek ve C #'da komut dosyaları
oluşturacak. Buna ek olarak, REST istekleri aracılığıyla iletişim bilgilerini
almak için sohbet geliştirmeleri ve SQL veritabanı desteği olacaktır.
v16 Güncelleme 2, 3CX yönetim konsolundan (bir SBC ile 100 telefona
kadar) uzak cihazların (IP telefonlar) merkezi olarak izlenmesini sağlayan
güncellenmiş bir 3CX SBC içerecektir. VoIP operatörlerinin basitleştirilmiş
yapılandırması için bazı DNS teknolojilerini de destekleyecektir.
İzleyen güncellemelere eklenmesi planlanan özellikler: basitleştirilmiş
bir failover cluster yapılandırması (Enterprise sürümde), sunucu arabiriminde
DID sayı blokları girme, giden aramayı otomatikleştirmek için yeni bir REST API
ve çağrı merkezi operatörleri için yeni bir KPI kontrol paneli (Liderlik
Tablosu).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder