Aslında öncelikle "Neden geleneksel PBX sistemlerinden
biri yerine, IP PBX tercih edilmeli?" sorusunu sormak gerekiyor diye
düşünebilirsiniz. Bir işletme için PBX en önemli ihtiyaçlardan biri olduğundan
günümüz teknolojisine ve gereksinimlerine uygun, gelişmeye-genişlemeye açık bir
seçim yapılmalıdır. Hiçbir işletmenin yeni bir notebook ya da akıllı telefon
alırken eski teknoloji bir ürüne yatırım yaptığını görmedim. Bu durumda VoIP
tabanlı bir IP PBX kullanmak en mantıklı seçim olacaktır. 3CX, VoIP tabanlı tüm uygulamalara en verimli çözüm
olarak ön plana çıkmaktadır.
3CX IP PBX i seçmemin en önemli avantajlarını şöyle
sıralayabilirim:
- Windows
üzerinde çalışır ve web arayüzü ile kolaylıkla yönetilebilir. Windows işletim
sistemlerinde tecrübeli bir IT personeli tarafından yönetilebildiğinden,
işletmelerin dış destek bağımlılığını en aza indirir.
-
VmWare veya HiperV sanal sunucular üzerinde çalıştırılabilir.
-
Kurulu olduğu sunucuda sorun olması durumunda, alınmış olan konfigurasyon
yedeği bir başka sunucu üzerine geri yüklenerek çok kısa bir sürede tüm sistem
çalışır duruma getirilebilir.
- Abone
sayısı yerine, aynı anda yapılan görüşme sayısına göre lisanslama yapılır.
-
Sınırsız sayıda dahili abone tanımlanmasına imkan verir.
-
Sınırsız sayıda VoIP trunk tanımlanmasına izin verir.
- Voip
gateway’ler aracılığıyla sınırsız sayıda PRI veya PSTN hat tanımlanmasına izin
verir.
- Skype
Connect özelliği ile Skype aramaları mümkündür.
-
Windows, Android, IOS platformlarında çalışan kendi ücretsiz Softphone
uygulamasına sahiptir.
-
Softphone ‘lar arasında anlık mesajlaşma (chat) özelliği vardır.
- Ek
donanım/yazılım/lisans gerektirmeden tüm dahili abonelerin ses kaydının
yapılabilmesini sağlar.
- Ek
donanım/yazılım/lisans gerektirmeden kendi raporlama sistemine sahiptir.
Böylece abone, trunk, dahili/harici aramalar bazında raporlar alınabilir.
- Ek
donanım/yazılım/lisans gerektirmeden tüm trunk'lar için karşılama anonsları
tanımlamak mümkündür.
- Sanal
telekonferans odaları tanımlanıp aynı anda görüşme lisans adedi kadar katılımcı
telekonferans yapabilir.
- Pro
versiyonunda gelişmiş Çağrı Merkezi özellikleri mevcuttur.
- Gelen
fakslar e-mail ekinde PDF olarak belirlenen kişilere gönderilebilir.
Çoğunlukla ücretsiz olarak sunulmakta olan Linux tabanlı IP
PBX çözümleri; kurulumu, konfigurasyonu ve desteği sırasında Linux tecrübesi
gerektirmektedir. Kendim dahil olmak üzere IT sektöründe büyük çoğunlukla
Windows tabanlı sistemlerde uzmanlık söz konusu olduğundan, 3CX in Windows tabanlı
olmasının avantajı daha da cok ortaya çıkar.
Ayrıca temel network (TCP-IP, Microsoft networking, routing)
ve SIP bilgisi yardımcı olacaktır. Kurulum, konfigurasyon ve destek aşamalarında
ADSL modem, router, firewall konfigurasyonları
üzerinde gerekli değişikliklerin yapılması gerekecektir.
3CX ile dakikalar içerisinde kurulumu ve konfigurasyonu
gerçekleştirip, çalıştırmaya başlamak mümkündür. Android ve IOS işletim
sistemli akıllı telefon ve tabletlere yüklenecek 3CX Phone softphone
uygulamaları, 3CX in autoprovision desteği ile çok kısa sürede abone olarak
tanımlanabilmektedir. Aynı şekilde desteklenen IP telefonlar (Yealink, Snom) autoprovision
ile kolaylıkla konfigure edilebilir. Ayrıca endüstri standardı SIP protokolü kullanan diğer IP telefon, softphone, IP Intercom'lar, IP DECT telefonlar 3CX e manual olarak tanıtılabilmektedir.
Bu yazımda sizlerle 3CX IP PBX in avantajlarını, diğer IP
PBX çözümlerinden onu ayıran özelliklerini anlatmaya çalıştım.
Görüşmek üzere.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder