4 Mayıs 2014 Pazar

Neden 3CX tercih edilmeli?

Aslında öncelikle "Neden geleneksel PBX sistemlerinden biri yerine, IP PBX tercih edilmeli?" sorusunu sormak gerekiyor diye düşünebilirsiniz. Bir işletme için PBX en önemli ihtiyaçlardan biri olduğundan günümüz teknolojisine ve gereksinimlerine uygun, gelişmeye-genişlemeye açık bir seçim yapılmalıdır. Hiçbir işletmenin yeni bir notebook ya da akıllı telefon alırken eski teknoloji bir ürüne yatırım yaptığını görmedim. Bu durumda VoIP tabanlı bir IP PBX kullanmak en mantıklı seçim olacaktır. 3CX,  VoIP tabanlı tüm uygulamalara en verimli çözüm olarak ön plana çıkmaktadır.


3CX IP PBX i seçmemin en önemli avantajlarını şöyle sıralayabilirim:

                - Windows üzerinde çalışır ve web arayüzü ile kolaylıkla yönetilebilir. Windows işletim sistemlerinde tecrübeli bir IT personeli tarafından yönetilebildiğinden, işletmelerin dış destek bağımlılığını en aza indirir.
                - VmWare veya HiperV sanal sunucular üzerinde çalıştırılabilir.
                - Kurulu olduğu sunucuda sorun olması durumunda, alınmış olan konfigurasyon yedeği bir başka sunucu üzerine geri yüklenerek çok kısa bir sürede tüm sistem çalışır duruma getirilebilir.
                - Abone sayısı yerine, aynı anda yapılan görüşme sayısına göre lisanslama yapılır.
                - Sınırsız sayıda dahili abone tanımlanmasına imkan verir.
                - Sınırsız sayıda VoIP trunk tanımlanmasına izin verir.
                - Voip gateway’ler aracılığıyla sınırsız sayıda PRI veya PSTN hat tanımlanmasına izin verir.
                - Skype Connect özelliği ile Skype aramaları mümkündür.
                - Windows, Android, IOS platformlarında çalışan kendi ücretsiz Softphone uygulamasına sahiptir.
                - Softphone ‘lar arasında anlık mesajlaşma (chat) özelliği vardır.
                - Ek donanım/yazılım/lisans gerektirmeden tüm dahili abonelerin ses kaydının yapılabilmesini sağlar.
                - Ek donanım/yazılım/lisans gerektirmeden kendi raporlama sistemine sahiptir. Böylece abone, trunk, dahili/harici aramalar bazında raporlar alınabilir.
                - Ek donanım/yazılım/lisans gerektirmeden tüm trunk'lar için karşılama anonsları tanımlamak mümkündür.
                - Sanal telekonferans odaları tanımlanıp aynı anda görüşme lisans adedi kadar katılımcı telekonferans yapabilir. 
                - Pro versiyonunda gelişmiş Çağrı Merkezi özellikleri mevcuttur.
                - Gelen fakslar e-mail ekinde PDF olarak belirlenen kişilere gönderilebilir.
                - 3CX v12 için yakında gelecek güncelleme ile Webmeeting çözümü entegre edilecektir.
               
Çoğunlukla ücretsiz olarak sunulmakta olan Linux tabanlı IP PBX çözümleri; kurulumu, konfigurasyonu ve desteği sırasında Linux tecrübesi gerektirmektedir. Kendim dahil olmak üzere IT sektöründe büyük çoğunlukla Windows tabanlı sistemlerde uzmanlık söz konusu olduğundan, 3CX in Windows tabanlı olmasının avantajı daha da cok ortaya çıkar.

Ayrıca temel network (TCP-IP, Microsoft networking, routing) ve SIP bilgisi yardımcı olacaktır. Kurulum, konfigurasyon ve destek aşamalarında ADSL modem, router, firewall konfigurasyonları  üzerinde gerekli değişikliklerin yapılması gerekecektir.


3CX ile dakikalar içerisinde kurulumu ve konfigurasyonu gerçekleştirip, çalıştırmaya başlamak mümkündür. Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefon ve tabletlere yüklenecek 3CX Phone softphone uygulamaları, 3CX in autoprovision desteği ile çok kısa sürede abone olarak tanımlanabilmektedir. Aynı şekilde desteklenen IP telefonlar (Yealink, Snom) autoprovision ile kolaylıkla konfigure edilebilir. Ayrıca endüstri standardı SIP protokolü kullanan diğer IP telefon, softphone, IP Intercom'lar, IP DECT telefonlar 3CX e manual olarak tanıtılabilmektedir. 

Bu yazımda sizlerle 3CX IP PBX in avantajlarını, diğer IP PBX çözümlerinden onu ayıran özelliklerini anlatmaya çalıştım.

Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder